Gheobhaidh tú dornán acmhainní breise a bhaineann le téama na litearthachta. Is i gcomhthéacs na hÉireann a forbraíodh roinnt díobh, agus is ó áit níos faide i gcéin do roinnt eile, ach tá súil againn go gcuirfidh múinteoirí in Éirinn spéis iontu..
Cross-Curricular Literacy at St Anthony’s Catholic Primary School
Arna chur i láthair ag: Australian Institute for Teaching and School Leadership
Achoimre: Rinne Olivia Petkofski, múinteoir bunscoile Bhliain 1, foghlaim ar bhonn fiosraithe a chur chun feidhme chun cabhrú leis na daltaí cur lena n-eolas agus scileanna litearthachta ar fud iliomad réimsí ábhar. Leis an gcur chuige sin spreagadh na daltaí chun páirt a ghlacadh sa phlé sa seomra ranga agus i ngníomhaíochtaí a thug deiseanna dóibh a smaointe agus a n-eispéiris ar thopaic an taistil a chomhroinnt. Bhain Olivia leas as raon ilchineálach stíleanna cumarsáide éifeachtacha chun timpeallacht foghlama sábháilte agus bríomhar a chur ar bun, agus bhain sí leas as modhanna ceistiúcháin chun go dtuigfeadh sí riachtanais foghlama na ndaltaí uile.
Gheofar ceisteanna don phlé agus acmhainní breise ar shuíomh gréasáin AITSL

Literacy at Saint Augustine’s Primary School
Arna chur i láthair ag: Australian Institute for Teaching and School Leadership
Achoimre: Is bunscoil Chaitliceach é St. Augustine’s Primary School, atá suite in Wodonga, in oirthuaisceart Victoria, san Astráil. Thug an scoil faoin bhfoghlaim ghairmiúil bunaithe ar chur chuige ar bhonn fiosraithe chun go mbeadh spriocanna níos fearr á mbaint amach ag na daltaí. Tugadh tacaíocht do na múinteoirí sa tslí sin chun úsáid éifeachtach a dhéanamh de shonraí na ndaltaí agus anailís a dhéanamh orthu. Chinn an scoil ar sprioc ansin faoina bhfeabhsófaí litearthacht na ndaltaí uile, seachas díriú orthu siúd amháin a bhí ag streachailt léi.
Múineann Dean Butler, Ceannaire Litearthachta, rang san fhónaic shintéiseasch, mar chuid de chur chuige na scoile i leith theagasc na litearthachta, ina mbíonn feasacht fhóinéimeach, an fhónaic, líofacht, tuiscint agus stór focal Bíonn foghlaim stór focal mar chuid den cheacht freisin.
Gheofar ceisteanna don phlé agus acmhainní breise ar shuíomh gréasáin AITSL.

CÓISIR LÉITHEOIREACHTA THAR OÍCHE
Arna chur i láthair ag: Dympna Daly, FÉILTE 2020
Earnáil: Bunoideachas
Achoimre ar an gCeardlann: Mínítear sa cheardlann sin an tslí le cóisir léitheoireachta thar oíche a reáchtáil le haghaidh daltaí agus tuismitheoirí do scoile.
Na hamanna don cheardlann
00:00-00:15 Réamhrá
00:16-00:40 Cé mar a chuala tú faoin smaoineamh?
00:41-02:11 Cé mar a reáchtáiltear an clár seo?
02:12-02:38 An tUllmhúchán don Chóisir Léitheoireachta thar Oíche
02:39-03:23 Céard is féidir a bheith ag súil leis tráthnóna na Cóisire Léitheoireachta thar Oíche
03:24-04:10 Am scéalaíochta
04:11-06:19 Gníomhaíochtaí breise le linn na cóisire léitheoireachta
06:20-07:19 Cé na leabhair atá á léamh ag na leanaí?
07:20-07:25 Ag socrú síos chun dul a chodladh
07:26-08:22 Ceisteanna sábháilteachta
08:23-08:44 Cén sprioc atá leis an gcóisir léitheoireachta thar oíche?
08:45-10:22 Nótaí deiridh
CLÁR COMRÁDAÍ LÉITHEOIREACHTA AR LÍNE KINIA - TACAÍOCHT LITEARTHACHTA DO DHALTAÍ BUNSCOILE
Arna chur i láthair ag: Orna Mulhern agus Marianne Ní Raghallaigh, FÉILTE 2021
Earnáil: Bunoideachas
Achoimre ar an Seóthaispeántas: Leis an gClár Comrádaí Léitheoireachta ar Líne, rinneadh an tacaíocht litearthachta i bpearsain a aistriú go formáid ar líne. Pléitear obair Kinia san fhíseán seo: 20 bunscoil ar fud na tíre, agus 150 oibrí deonach, iad uile ag obair as lámh a chéile chun tacaíocht ar líne duine le duine a chur ar fáil le haghaidh 140 dalta bunscoile le linn scoilbhliain 2020/21.
Na hamanna don Seóthaispeántas
00:00-01:12 Céard atá i gceist leis an gClár Comrádaí Léitheoireachta ar Líne?
01:13-02:00 Cé mar a roghnaíodh na leanaí a bheadh páirteach?
02:01- 03:03 Cé mar a d’éirigh leis?
03:04-03:59 Ar tháinig aon deacrachtaí chun cinn?
04:00-04:37 Ar éirigh leis an tionscadal?
04:48- 07:58 Cé mar a d’oibrigh sé i nGaelscoil Bharra i mBaile Átha Cliath 7? [Gaeilge]
07:59-08:43 Cé mar a earcaíodh na daoine deonacha?
08:44-09:45 Cloisimis ó dhuine de na daoine deonacha!
09:46-10:50 Focal scoir ó Kinia
LITEARTHACHT BHÉIL SAN AONÚ hAOIS IS FICHE
Arna chur i láthair ag: Ashley Sabourin, FÉILTE 2021
Earnáil: Iar-bhunoideachas:
Achoimre ar an Seóthaispeántas: Tá an Litearthacht Bhéil ar na léirithe is fearr ó thaobh dul chun cinn Tá sé ar na buanghníomhaíochtaí is cumhachtaí, b’fhéidir, a d’fhéadfadh múinteoirí a dhéanamh chun dul i bhfeidhm ar fhorbairt na ndaltaí. Tugtar le fios ón taighde gur tábhachtaí léamh os ard ná bileoga oibre, obair bhaile agus tuairiscí ar leabhair, ach gur minic a ligtear i ndearmad é ar leibhéal na hiar-bhunscoile mar gheall ar bhrú curaclaim agus scrúduithe. Mar sin féin, níor cheart neamhaird a dhéanamh ar an Litearthacht Bhéil, ar leibhéal na hiar-bhunscoile go háirithe.
Na hamanna don Seóthaispeántas
00:00-01:13 Réamhrá
01:14-02:47 Cén fáth a gcaithfí am ar an litearthacht bhéil san iar-bhunoideachas?
02:48-03:27 Straitéisí chun an litearthacht agus an uimhearthacht a fheabhsú
03:28-05:13 Mar a nascann an fhoghlaim a rinne Bloom agus de Bono leis na cineálacha léitheoirí i seomra ranga.
05:14-07:45 Féachaint mhionsonraithe ar na cineálacha léitheoirí sa seomra ranga
07:46-14:53 Straitéisí don seomra ranga agus comhchodanna SFGM (PDST) i dtaca le labhairt teanga
14:54-16:07 An Litearthacht Bhéil san 21ú hAois
16:08-18:58 Gníomhaíochtaí chun an Litearthacht Bhéil a chur chun cinn
18:59-21:30 Conclúid
ÓN TEANGA LABHARTHA GO LITEARTHACHT
Arna chur i láthair ag: Georgie Cooney, FÉILTE 2021
Earnáil: Bunoideachas
Achoimre ar an Seóthaispeántas: Sa seóthaispeántas seo, feicfidh tú mar atá tuiscint mhaith ar an gcóras fuaimeanna (fóineolaíocht) ina bonn láidir don litearthacht (go háirithe i gcás leanaí le deacrachtaí litearthachta ar nós disléicse). Beidh na trí chéim is mó (siollaí, rím agus fóinéimeanna) á samhaltú agam agus léireoidh mé mar is féidir a bheith ag spraoi le gníomhaíochtaí labhartha agus éisteachta do na leanaí. Bainim leas as From Tragic to Magic - A Phonological Fairy tale - mar chabhair chun tabhairt faoi asarlaíocht an litrithe (le cuidiú ó Who Put the Spell into Spelling? agus an leabhar saothair).
Na hamanna don Seóthaispeántas
00:00- 01:29 Réamhrá
01:30-02:36 ‘From Tragic to Magic’
02:37-07:11 Ag spraoi le Siollaí
07:12- 09:09 Ag spraoi leis an Rím
09:10- 11:13 Ag spraoi le Fóinéimeanna
11:14- 12:27 Céim na haibítre agus na hortagrafaíochta
12:28- 14:36 Who Put the Spell into Spelling? Rialacha don litriú
14:37-14:56 Conclúid