Aistrigh:
Gaeilge
English

Réamhrá

Is í an Chomhairle Mhúinteoireachta rialtóir ghairm na múinteoireachta in Éirinn. Is é an ról atá againn ná an pobal a chosaint trí chaighdeáin ghairmiúla sa mhúinteoireacht a chur chun cinn agus a rialú.

Comhlíonaimid an ról sin trí fheidhmeanna a chur i gcrích mar seo a leanas:

  • clár a choinneáil de mhúinteoirí cáilithe agus grinnfhiosraithe in Éirinn. Cinntíonn sé seo go gcomhlíonann múinteoirí na cáilíochta, na caighdeáin, na hinniúlachtaí agus na carachtair riachtanacha maidir le clárú.
  • Caighdeáin arda do mhúinteoirí in Éirinn a bhunú agus tacú leo. Leagann an Chomhairle síos caighdeáin do mhúinteoirí le linn a dtréimhse gairme iomlán, le treoirlínte agus cóid a bhaineann lena n-iompar gairmiúil, eolas, scil agus inniúlacht san áireamh.
  • Cáilíocht na gclár oideachais tosaigh múinteoirí a sholáthraíonn institiúidí ardoideachais in Éirinn a chinntiú. Áirítear leis seo próisis athbhreithnithe agus creidiúnaithe chun ardchaighdeáin oideachais tosaigh múinteoirí a choinneáil, rud a chuireann le caighdeán an teagaisc agus na foghlama sa tír.
  • Caighdeáin a bhunú chun treoir a thabhairt agus tacú le próisis ionduchtaithe atá riachtanach ar bhonn reachtúil agus foghlaim ar feadh an tsaoil a chur chun cinn do mhúinteoirí cláraithe. Cruthaíonn sé seo tagarmharcanna córasacha a thacaíonn leis na céimeanna tosaigh ghairm bheatha na múinteoirí agus spreagann sé foghlaim ghairmiúil leanúnach ar feadh a ngairmeacha beatha.
  • Taighde a choimisiúnú agus a dhéanamh, ag baint úsáide as sonraí agus fianaise chun bonn eolais a chur faoi chinnteoireacht agus forbairt beartais. Soláthraíonn sé seo moltaí atá bunaithe ar fhianaise agus cuireann sé leis an bplé ar bheartais, cleachtais agus athchóirithe oideachais, d’fhonn ardchaighdeáin a chinntiú i ngairm na múinteoireachta.

Cé go bhfuil taighde ainmnithe go sainráite mar cheann de na feidhmeanna thuas, tá sé ina chumasóir dár bhfeidhmeanna eile go léir freisin, ós rud é go soláthraíonn sé an fhianaise is gá chun tacú lenár gcuid oibre go léir. Ina theannta sin, cabhraíonn sé linn ár dtiomantas do bheith mar eagraíocht éisteachta agus foghlama a chomhlíonadh.

Forbraíodh an straitéis seo lenár gcur chuige i leith taighde a threorú.

An straitéis seo a fhorbairt

Forbraíodh an straitéis seo tar éis athbhreithniú a dhéanamh ar an straitéis roimhe seo, agus de bhreis ar an gcuspóir seo a leanas inár bPlean Straitéiseach (2022-2027):

“Athbhreithniú a dhéanamh ar straitéis taighde na Comhairle, ag cinntiú ailíniú leis an Roinn Oideachais agus lena gníomhaireachtaí agus fás na nasc sistéamach”.

Bhí na nithe seo a leanas mar bhonn eolais don athbhreithniú sin:

a) Athbhreithniú inmheánach ar thionchar na straitéise taighde roimhe sin

b) Athbhreithniú seachtrach ar ár Scéim Taighdeoirí Cónaithe

c) Athbhreithniú deascbhunaithe ar litríocht ábhartha, agus ar bheartas agus ar chleachtas i gcomhlachtaí rialála inchomparáide

Prionsabail fhothaca

  1. Ailíniú straitéiseach: Cinnteoimid go bhfuil ár gcur chuige i leith taighde ailínithe lenár bhfreagrachtaí reachtúla, mar a léirítear sna spriocanna agus sna cuspóirí inár bPlean Straitéiseach 2022 go 2027.
  2. Tógáil cumais: Cinnteoimid go mbeidh an cumas ag ár bhfeidhm taighde intí cur i bhfeidhm na straitéise seo a threorú, i bhfianaise na mbuntáistí eagraíochtúla níos leithne a sholáthrófar leis an straitéis seo.
  3. Cultúr taighde: Cothóimid cultúr láidir taighde ar fud na heagraíochta, ina gcuirtear luach ar thaighde agus ina mbíonn fianaise mar bhonn eolais do na cinntí ar fud ár bhfeidhmeanna go léir.
  4. Comhoibriú: Oibreoimid chun caidreamh comhthairbheach a thógáil agus a chothú le rialtóirí gairmiúla eile, agus le ranna, gníomhaireachtaí agus seirbhísí tacaíochta ábhartha chun a chinntiú go bhfuil ár ngníomhaíochtaí taighde ailínithe le forbairtí beartais sa tírdhreach taighde níos leithne agus go ndéantar idirghabháil chuí orthu do chleachtóirí. Tacóimid freisin le rannpháirtíocht chomhoibríoch na múinteoirí i dtaighde agus le taighde, i gcomhréir le Sprioc uimhir 2 dár straitéis chorparáideach.
  5. Sonraí: Déanfaimid na sonraí atá againn go hinmheánach a ghiaráil, lena n-áirítear éagsúlacht na sonraí a bhailítear ó chláraithe, chun eolas a thabhairt do cheapadh beartais agus chun tionchar a imirt orthu.
  6. Foghlaim ghairmiúil na múinteoirí: De réir Alt 39(2)(a) den Acht um Chomhairle Mhúinteoireachta, díreoimid go háirithe ar thaighde a bhaineann le foghlaim ghairmiúil na múinteoirí. Tacóimid freisin le foghlaim ghairmiúil na múinteoirí trí thaighde, chun barr feabhais agus dea-chleachtas sa mhúinteoireacht a chur chun cinn.
  7. Eitic taighde: Cloífimid leis na caighdeáin eiticiúla is airde maidir le taighde a dhéanaimid agus beimid ag súil leis na caighdeáin chéanna ó dhaoine a dhéanann taighde ar ár son nó ó dhaoine a dhéanann taighde a fuair tacaíocht ó mhaoiniú na Comhairle.
  8. Comhroinnt taighde: Cuirfimid ár dtaighde ar fáil a mhéid is féidir chun rochtain agus tionchar a uasmhéadú.

Athbhreithniú a dhéanamh ar an straitéis seo

Déanfaimid athbhreithniú ar an straitéis seo arís in 2026 chun a ábharthacht leanúnach don straitéis chorparáideach níos leithne a chinntiú.

Forbhreathnú taighde de réir Straitéis na Comhairle Múinteoireachta 2022 -2027

Réimse Straitéiseach 1: Clárú agus Soláthar Múinteoirí

Soláthar leordhóthanach múinteoirí cláraithe agus grinnfhiosrúcháin a chinntiú chun freastal ar riachtanais aitheanta an chórais scoile, lena n-áirítear éagsúlacht, i gcomhar leis an Roinn Oideachais, an Roinn Breisoideachais agus Ardoideachais, Taighde, Nuálaíochta agus Eolaíochta agus leis na páirtithe leasmhara go léir.

Cur Chuige Taighde

Déanfaimid na sonraí atá againn trí chlár na múinteoirí a ghiaráil le bheith mar bhonn eolais do bheartas maidir le pleanáil agus éagsúlacht lucht saothair múinteoirí agus le tionchar a imirt air. Agus é sin á dhéanamh againn, oibreoimid i gcomhar leis an Roinn Oideachais chun an tionchar is fearr agus is féidir a bhaint amach. Beidh béim láidir ar shonraí cainníochtúla agus anaithnidithe mar bhonn agus mar thaca ag ár gcuid oibre sa réimse seo.

Bainfimid úsáid as taighde le bheith mar bhonn eolais don athbhreithniú ar ár mbeartais agus d’fheabhsú leanúnach ár bpróisis.

Beidh ár dtaighde fadaimseartha ar an gcéad deich mbliana de shaol gairmiúil na múinteoirí ina fhoinse fhianaise i dtaca le bonn eolais a thabhairt do bheartas agus do chleachtas maidir le raon réimsí.

Déanfaimid deiseanna cuí a lorg agus leas a bhaint astu chun ár dtorthaí taighde a roinnt go forleathan.

Cuspóirí Straitéiseacha  Gníomhaíochtaí taighde atá beartaithe, chun tacú leis na cuspóirí straitéiseacha 
A chinntiú go gcomhlíonann gach clár d’Oideachas Tosaigh Múinteoirí (OTM) atá athbhreithnithe agus creidiúnaithe ag an gComhairle Mhúinteoireachta na caighdeáin atá leagtha amach i gCéim agus atá ailínithe le tosaíochtaí beartais náisiúnta.   Taighde a dhéanamh le bheith mar bhonn eolais d’athbhreithniú agus meastóireacht próisis ar an gcéad timthriall de chreidiúnú clár Céim. 

 

Athbhreithniú a dhéanamh ar Dhroichead i bhfianaise chur i bhfeidhm na céime fáis agus an beartas a nuashonrú de réir mar is cuí.   Taighde a dhéanamh ar mhodhanna measctha chun bonn eolais a chur faoin athbhreithniú ar Dhroichead. 

 

An bunachar sonraí clárúcháin nua NOVUS a chur i bhfeidhm agus an Chomhairle Mhúinteoireachta a chur i bhfeidhm mar nuálaí ceannródaíoch i réimse na rialála gairmiúla, lena n-áirítear digitiú.   Sonraí a bhailiú agus a anailísiú chun tacú le hathbhreithniú fianaise-bhunaithe ar éifeachtacht agus éifeachtúlacht ár mbunachar sonraí clárúcháin reatha. Comhairleoir seachtrach a choimisiúnú chun sonraíocht theicniúil a fhorbairt le haghaidh réiteach bogearraí chun nochtadh grinnfhiosrúcháin a óstáil. Cuid lárnach den obair seo ná taighde taiscéalaíoch a dhéanamh chun roghanna nó cuideachtaí oiriúnacha a aithint le hoibriú leo. 
Sonraí cruinne a sholáthar chun tacú le mionchoigeartú leanúnach samhaltú soláthair múinteoirí trí NOVUS, an bunachar sonraí clárúcháin nua, a ghiaráil i gcomhar leis an Roinn Oideachais agus páirtithe leasmhara eile.   Straitéis láidir sonraí a fhorbairt. Anailís a dhéanamh ar shonraí anaithnidithe ón gclár agus tuarascálacha léargais rialta a tháirgeadh agus a roinnt ina leagtar béim ar threochtaí suntasacha le himeacht ama. 
Leanúint ar aghaidh le próisis agus nósanna imeachta clárúcháin na Comhairle a chuíchóiriú d’fhonn éifeachtúlachtaí a mhéadú le fócas ar leith ar chlárú faoi réir choinníollacha agus measúnú ar cháilíochtaí múinteoireachta thar lear.   Taighde deascbhunaithe a dhéanamh chun tacú le próisis aitheantais agus clárúcháin feabhsaithe do mhúinteoirí a cháilíonn lasmuigh de Phoblacht na hÉireann. 

 

Comhoibriú le páirtithe leasmhara ábhartha chun a chinntiú go bhfreastalaítear ar riachtanais earcaíochta agus ionadaíochta scoileanna le múinteoirí cláraithe ar bhonn sistéamach.   Anailís a dhéanamh ar shonraí anaithnidithe ón gclár agus tuarascálacha léargais rialta a tháirgeadh agus a roinnt ina leagtar béim ar threochtaí suntasacha le himeacht ama. 
Tacaíocht agus spreagadh a thabhairt don Ghaeilge agus don Ghaelscolaíocht i gcomhar leis an Roinn Oideachais, a gníomhaireachtaí agus a páirtithe leasmhara.   Anailís bhliantúil a dhéanamh ar fhógraí na meán sóisialta agus ar bhulcphoist a eisítear i nGaeilge de réir mar a cheanglaítear faoi alt 10A d’Acht na dTeangacha Oifigiúla 2003.  
Dul chun cinn a dhéanamh ar choimisiúnú taighde fadaimseartha chun athbhreithniú a dhéanamh ar thionchar na gclár ath-choincheapaithe agus leathnaithe de chuid OTM i gcomhar leis an Roinn Oideachais.   Monatóireacht a dhéanamh ar dhul chun cinn staidéar taighde fadaimseartha Turais Ghairmiúla na Múinteoirí, ag aithint torthaí is féidir a roinnt i bhfíor-am le bheith mar bhonn eolais do bheartas agus do chleachtas maidir le hoideachas tosaigh múinteoirí. 
Rialacháin nuashonraithe na Comhairle Múinteoireachta (Clárú) a chur i bhfeidhm tar éis dul i gcomhairle le páirtithe leasmhara.  Ionchur i scríbhinn a lorg ar dhréachtrialacháin agus sonraí a bhailítear a chomhordú agus a anailísiú le bheith mar bhonn eolais do phlé agus do thabhairt chun críche na rialachán.  
Leanúint ar aghaidh leis an gcomhoibriú le páirtithe leasmhara agus leis an Roinn Oideachais chun tacú leis an éagsúlacht i ngairm na múinteoireachta agus í a chur chun cinn.  Sonraí ábhartha agus torthaí taighde a roinnt agus bualadh go rialta leis an Roinn Oideachais agus leis an nGrúpa Oibre Sonraí ar Sholáthar Múinteoirí chun tacú le pleanáil agus éagsúlacht lucht saothair múinteoirí.  

Réimse Straitéiseach 2: Pobail Ghairmiúla Chomhoibritheacha don Inbhuanaitheacht

Creataí praiticiúla agus tacaíochtaí a sholáthar do phobail ghairmiúla chomhoibríocha le béim ar leith ar chuimsiú, áthas agus cruthaitheacht i dteagasc agus i bhfoghlaim d’ardchaighdeáin.

Cur Chuige Taighde

Rannpháirtíocht chomhoibríoch lenár n-acmhainní taighde a chur chun cinn, agus foghlaim ghairmiúil chomhoibríoch a chur chun cinn trí thaighde.

Taighde a úsáid le bheith mar bhonn eolais don athbhreithniú ar straitéisí ábhartha.

Torthaí staidéar taighde fadaimseartha na múinteoirí a ghiaráil chun gairmiúlacht chomhoibríoch a chur chun cinn.

Cuspóirí Straitéiseacha  Gníomhaíochtaí taighde atá beartaithe, chun tacú leis na cuspóirí straitéiseacha 
Comhoibriú leis an na Ranna Oideachais, RBATNE, agus comhpháirtithe eile chun gairmiúlacht múinteoirí a chur chun cinn agus chun tacú leo i scoileanna agus i gcomhthéacs an oideachais níos leithne, le fócas ar leith ar inbhuanaitheacht, nuálaíocht, ceannaireacht agus taighde.   Monatóireacht a dhéanamh ar dhul chun cinn staidéar taighde fadaimseartha Turais Ghairmiúla Múinteoirí, i gcomhar leis an Roinn Oideachais, ag aithint aon deiseanna chun torthaí eatramhacha an taighde a roinnt chun gairmiúlacht múinteoirí a chur chun cinn. 
Leanúint ar aghaidh le cur i bhfeidhm na bpríomh-mholtaí ó thuarascáil agus plean gníomhaíochta an Ghrúpa Oibre Socrúcháin Scoile a chur chun cinn i gcomhar leis an Roinn Oideachais agus páirtithe leasmhara.  Páirt a ghlacadh i bhfoireann tionscadail RO/CM, ag tacú le ceithre ghrúpa fócais a dhearadh mar chuid den Ghrúpa Foghlama Gairmiúla Treoraithe faoi stiúir na RO. 
Cur chun feidhme Cosán ar fud an chórais a chur chun cinn i gcomhar leis an Roinn Oideachais, a seirbhísí tacaíochta, agus a páirtithe leasmhara náisiúnta, chun lúcháir agus cruthaitheacht a chothú san fhoghlaim.   Níl aon ghníomhaíochtaí taighde beartaithe chun an cuspóir straitéiseach seo a chur chun cinn. 
Pobal Foghlama Gairmiúla de mhúinteoirí Cosán a bhunú agus tacú leis chun dea-chleachtas a scaipeadh agus chun rath a cheiliúradh laistigh de scoileanna, ar fud na réigiún agus níos ginearálta.  Imeachtaí taighde a óstáil chun foghlaim ghairmiúil chomhroinnte múinteoirí agus scoileanna a chur chun cinn agus a cheiliúradh trí thaighde. 
Trí thionscadal Ionstraim Tacaíochta Teicniúla an AE agus BEACONS, agus i gcomhar le OECD, féach conas is féidir le samhlacha rannpháirtíochta BEACONS cabhrú le pobail agus le páirtithe leasmhara náisiúnta tacú le folláine, cruthaitheacht agus cuimsiú do chách agus iad a spreagadh.  Níl aon ghníomhaíochtaí taighde beartaithe chun an cuspóir straitéiseach seo a chur chun cinn. 
Feasacht ar FHÉILTE a mhéadú agus a raon/tionchar a leathnú trí: (i) comhpháirtíochtaí a fhorbairt le príomhpháirtithe leasmhara, trí (ii) ábhar a sholáthar go cianda/ar líne i gcomhthéacs hibrideach, agus (iii) líonraí réigiúnacha a bhunú.  Níl aon ghníomhaíochtaí taighde beartaithe chun an cuspóir straitéiseach seo a chur chun cinn. 
Sraith taighde na Comhairle, CROÍ, a chur chun cinn, agus ar an gcaoi sin fianaise agus dea-chleachtas a dhéanamh níos inrochtana agus tacú le cultúr taighde i ngairm na múinteoireachta.  Athbhreithniú a dhéanamh ar an Scéim do Thaighdeoirí Cónaithe i gcomhréir le torthaí athbhreithnithe sheachtraigh a rinneadh le déanaí ar Bhabhta 1, agus an scéim athbhreithnithe a sheoladh agus a chur i bhfeidhm chun tacú le rannpháirtíocht chomhoibríoch i dtaighde agus le taighde. An chéim dheiridh d’fhorbairt T – ReX.ie a mhaoiniú, agus leas a bhaint as deiseanna gaolmhara chun foghlaim múinteoirí a chur chun cinn trí dhul i mbun taighde agus le taighde. Athbhrandáil an bhailiúcháin Ag Úsáid Taighde inár Scoil ar ár suíomh gréasáin, agus bain úsáid as an mbailiúchán seo chun foghlaim ghairmiúil múinteoirí’ a chur chun cinn trí rannpháirtíocht scoilbhunaithe le taighde. 
Athbhreithniú a dhéanamh ar straitéis taighde na Comhairle, ag cinntiú ailíniú leis an Roinn agus lena gníomhaireachtaí agus fás na nasc sistéamach.  Meastóireacht a dhéanamh nó a choimisiúnú ar thionchar na straitéise taighde seo roimh an athbhreithniú a rinneadh uirthi go déanach in 2026. 
Straitéis chomhtháite cumarsáide agus rannpháirtíochta a fhorbairt agus a chur i bhfeidhm chun cuspóirí soiléire agus táirgí insoláthartha a chuimsiú, le béim ar leith ar Bhéarla follasach agus ar Ghaeilge shimplí.  Meastóireacht a dhéanamh nó a choimisiúnú ar thionchar Straitéis Cumarsáide agus Oideachais na Comhairle roimh an athbhreithniú a rinneadh uirthi go déanach in 2026. Iniúchadh a dhéanamh ar roghanna chun aiseolas a fháil ón bpobal faoinár seirbhísí ar bhealach a cheadódh anailís chomparáideach ag pointí ama aitheanta. Anailís a dhéanamh ar cheisteanna atá á bhfáil tríd an Réiteach Seirbhísí Bainistithe, agus é seo a rianú le himeacht ama le bheith mar bhonn eolais do phróisis agus nósanna imeachta. 

Réimse Straitéiseach 3: Feidhmiúlacht chun Múineadh 

Leanúint ar aghaidh ag cinntiú go bhfuil na próisis um Fheidhmiúlacht chun Múineadh cothrom, cuí agus éifeachtach ar mhaithe leis an bpobal agus leis an ngairm.

Cur Chuige Taighde

Déanfaimid na sonraí um Fheidhmiúlacht chun Múineadh atá againn a ghiaráil le bheith mar bhonn eolais dár bpolasaí maidir le hoiriúnacht chun teagaisc agus chun tionchar a imirt ar bheartas agus ar chleachtas maidir le foghlaim múinteoirí ar fud an chontanam. 

Beidh béim láidir ar shonraí cainníochtúla agus anaithnidithe mar bhonn agus mar thaca ag ár gcuid oibre sa réimse seo.

Cuspóirí Straitéiseacha  Gníomhaíochtaí taighde atá beartaithe, chun tacú leis na cuspóirí straitéiseacha 
Teagmháil a dhéanamh leis an Roinn Oideachais agus le páirtithe leasmhara náisiúnta: (i) ar nósanna imeachta alt 28 (An tAcht Oideachais 1998) a bhunú chun a chinntiú, nuair is cuí, go réitítear cúrsaí araíonachta go rathúil ar leibhéal na scoile, agus go gcuirfear saincheisteanna níos tromchúisí in iúl don Chomhairle Mhúinteoireachta agus (ii) ar thosach feidhme rialachán chun éifeacht a thabhairt d’Alt 37 den Acht um Chomhairle Mhúinteoireachta.   Níl aon ghníomhaíochtaí taighde beartaithe chun an cuspóir straitéiseach seo a chur chun cinn. 
Athbhreithniú agus athcheartú a dhéanamh, nuair is cuí, ar an gcumarsáid a eisítear don phobal agus do mhúinteoirí maidir le hoiriúnacht chun múinteoireachta, le béim ar leith ar Bhéarla simplí chun inrochtaineacht níos fearr a chinntiú.   Plean a dhéanamh chun próiseas a thabhairt isteach ina ndéantar anailís ar shonraí maidir le hoiriúnacht chun cleachtadh ag pointí ama ar leith agus ina ndéantar tuairiscí léargais a tháirgeadh agus a roinnt ina leagtar béim ar threochtaí suntasacha le himeacht ama. 
Athbhreithniú ar phróisis oiriúnachta chun múineadh a chomhlánú agus, de réir mar is gá, céimeanna imscrúdaithe agus fiosrúcháin a chuíchóiriú chun éifeachtúlachtaí a bharrfheabhsú ó thús go deireadh. 

 

Anailís a choimisiúnú ar shonraí anaithnidithe ónár gcuid oibre maidir le hoiriúnacht chun múineadh, agus foilsíodh tuarascáil ar dhul chun cinn a léiríonn ár gcuid oibre ó cuireadh tús lenár bhfeidhmeanna sa réimse seo mar bhuaicphointe. Comhairleoir seachtrach a choimisiúnú chun sonraíocht theicniúil a fhorbairt le haghaidh réiteach cásbhainistíochta. Cuid lárnach den obair seo ná taighde taiscéalaíoch a dhéanamh chun roghanna nó cuideachtaí oiriúnacha a aithint le hoibriú leo. 

Réimse Straitéiseach 4: Bealaí Inbhuanaithe Oibre Corparáideacha agus Acmhainní

Cultúr eagraíochtúil solúbtha, comhoibríoch agus nuálach na Comhairle Múinteoireachta a thacaíonn le foghlaim chomhroinnte agus freagrúlacht do riachtanais rialála agus do thosaíochtaí náisiúnta a chothabháil agus a fheabhsú.

Cur Chuige Taighde

Déanfaimid sonraí AD a ghiaráil chun tacú leis an bhforbairt leanúnach agus le cur i bhfeidhm ár straitéis maidir le daoine. 

Cinnteoimid go bhfostóimid agus go bhforbróimid baill foirne leis na scileanna cuí chun an straitéis taighde seo a chur i gcrích. 

Forbróimid straitéisí eagraíochtúla atá bunaithe ar fhianaise. 

Tacóimid le cultúr taighde inár n-eagraíocht ina bhfuil meas ar thaighde d’ardchaighdeáin mar chuid lárnach de cheapadh beartais agus de sholáthar seirbhísí. 

Cinnteoimid acmhainní cuí chun cur chun feidhme na straitéise seo a éascú.

Cuspóirí Straitéiseacha  Gníomhaíochtaí taighde atá beartaithe, chun tacú leis na cuspóirí straitéiseacha 
Straitéis maidir le daoine atá saincheaptha agus comhtháite a fhorbairt chun tacú le cuspóirí straitéiseacha na Comhairle a chur i bhfeidhm.  Sonraí anaithnidithe a bhailiú maidir le méadrachtaí AD ábhartha amhail tinreamh, obair chumaisc, saoire bhreoiteachta, éagsúlacht, agus láimhdeachas chun tacú le forbairt agus cur i bhfeidhm na Straitéise Daoine. Anailísí ar riachtanais foghlama tréimhsiúla a dhéanamh chun tacú le forbairt acmhainní daonna agus pleanáil comharbais. Treoirlínte eitice taighde a fhorbairt chun ár gcuid oibre taighde a threorú. Ionduchtú agus oiliúint a chur ar fáil maidir le cultúr taighde, straitéis agus treoirlínte eitice taighde na heagraíochta. 
Socruithe oibre cumaiscthe a chur chun feidhme a thacaíonn le treo straitéiseach na Comhairle agus a léiríonn treoirlínte náisiúnta. Bealaí oibre inbhuanaithe a chothabháil agus a fheabhsú a thacaíonn le folláine na foirne agus a chomhlíonann cuspóirí éifeachtúlachta eagraíochtúla.  Suirbhéanna foirne rialta a riar chun peirspictíochtaí a ghabháil ar fholláine foirne, éifeachtacht, cultúr san ionad oibre, srl. Iniúchtaí inbhuanaitheachta a dhéanamh le bheith mar bhonn eolais d’fhorbairt agus d’athbhreithniú treochlár na Comhairle maidir le gníomhú ar son na haeráide. 
Léirmheasanna tréimhsiúla a chomhlánú ar leibhéil foirne i gcoinne riachtanais straitéiseacha na heagraíochta agus a cuid acmhainní airgeadais.  Meastóireacht a choimisiúnú ar fheidhm na seirbhísí bainistithe chun eolas a thabhairt do chinntí maidir le hacmhainní a chur ar fáil amach anseo. Úsáid a bhaint as creataí an OSR chun tacaíocht sheachtrach taighde a sholáthar chun cur leis an acmhainn inmheánach. 
Athbhreithniú a dhéanamh ar an reachtaíocht reatha a rialaíonn agus a chuireann gairm na múinteoireachta chun cinn chun athruithe a mholadh agus le bheith ar bhonn eolais dóibh.  Níl aon ghníomhaíochtaí taighde beartaithe chun an cuspóir straitéiseach seo a chur chun cinn. 
Leanúint ar aghaidh de struchtúir rialachais a ailíniú lenár dtosaíochtaí straitéiseacha, trí: (i) leanúint le hathbhreithniú a dhéanamh ar chórais slándála agus TF, (ii) an plean iniúchta inmheánaigh a chur chun cinn go réamhghníomhach agus, i gcomhthéacs an Chóid Chleachtais do Chomhlachtaí Stáit (2016), (iii) athbhreithniú ar an gCód Cleachtais don Chomhairle, do chomhaltaí, do Chathaoirleach, do Stiúrthóir agus do Rúnaí a thabhairt chun críche.  Dhá athbhreithniú inmheánacha éifeachtachta boird a dhéanamh agus ceann seachtrach amháin a choimisiúnú. 

 

Feasacht a mhéadú ar ról agus ar éachtaí na Comhairle sna réimsí seo a leanas: cur chun cinn, rialáil, agus barr feabhais i dteagasc, foghlaim agus taighde trí chaidreamh a neartú le páirtithe leasmhara agus le lucht féachana lárnach.  Sonraí a bhailiú chun tacú le hathbhreithniú arna choimisiúnú go seachtrach ar thionchar obair na Comhairle Múinteoireachta sa chéad 20 bliain agus na torthaí a roinnt i gcomhthráth le hócáid chun comóradh 20 bliain na Comhairle Múinteoireachta a chomóradh. 
Leanúint de sheirbhísí agus de phróisis na Comhairle a sholáthar ar bhealach cothrom agus trédhearcach, ag cur cearta an duine agus comhionannas i gcroílár an chaoi a gcomhlíonaimid ár bhfeidhmeanna.  Taighde ón gCoimisiún chun bonn eolais a chur faoi fhorbairt straitéis CÉC na Comhairle. 

 

Achoimre

Tá taighde ar cheann de phríomhfheidhmeanna na Comhairle agus is cumasóir é freisin d’fheidhmeanna eile na Comhairle, ós rud é go gcuireann sé bonn fianaise fónta ar fáil do cheapadh beartais na Comhairle. 

Forbraíodh an straitéis seo chun cur chuige na Comhairle i leith taighde a threorú agus chun a chinntiú go dtacaíonn a cuid oibre taighde le ról reachtúil agus cuspóirí oibríochtúla na Comhairle Múinteoireachta a bhaint amach i gcomhréir leis an straitéis chorparáideach (2022-2027). Tacóidh pleananna tionscadail leis atá sonrach, intomhaiste, insroichte, ábhartha agus faoi cheangal ama don éifeachtacht is fearr. 

Déanfar athbhreithniú ar an straitéis seo in 2026 chun a chinntiú go bhfuil sé ábhartha go leanúnach do straitéis chorparáideach na Comhairle.